Zakelijke Ondersteuning

Er wordt wel eens gezegd: je hebt pas een coach nodig als je een probleem hebt. Wij zeggen: je hebt een coach nodig om problemen te voorkómen. Sterker nog: een coach voorkomt problemen! Hij legt de vinger op de pijnlijke plek en geeft adviezen hoe je die kunt oplossen. Een coach helpt je om vooruit te denken en je misschien eens op de juiste plek te zetten, waardoor je beter gaat functioneren.

Doorgaan op de oude manier is een manier om nooit te bereiken wat je voor ogen hebt. Maak gebruik van een coach om op een andere manier naar je bedrijf te kijken, om dingen aan te pakken en uiteindelijk te bereiken wat je voor ogen hebt!

Wij bieden zakelijke ondersteuning op de volgende manieren:

Coaching

Heb je je zaken best wel goed voor elkaar? Dan is een gesprek met een coach eens per kwartaal aan de hand van je kwartaalcijfers een prima investering. Je kunt dan samen met je coach plannen maken en de haalbaarheid toetsen.

Bij de coaching waarbij wij ieder kwartaal samenkomen zit inbegrepen:

  • analyseren van alle facetten binnen je bedrijf
  • kijken naar omzetverhogende maatregelen
  • basis-analyse van de ondernemer en onderneming op basis van inkopen en uitgaven
  • analyse van de exploitatie lopend – en komend jaar
  • gesprek n.a.v. BTW-aangifte
  • zo nodig telefonisch overleg
  • verslaglegging met eventueel actiepunten
  • grote financiële plannen zijn niet meegenomen in dit tarief
  • exclusief reiskosten à € 0,35 per kilometer via Google Maps
  • voorafgaand aan de begeleiding en per kwartaal betaling in vier gelijke termijnen
  • overeenkomst voor minimaal één jaar

Wil je meer aandacht voor je bedrijf? De organisatie veranderen? Het personeelsbestand op orde brengen?

Dan is een gesprek eenmaal per maand een aanrader. Een traject start altijd met een intakegesprek, wij horen graag uw verhaal om te kunnen anticiperen. Dit gesprek vindt altijd bij ons op kantoor plaats, duurt maximaal 45 minuten, en is gratis.

Bij de coaching waarbij wij ieder maand samenkomen zit inbegrepen:

  • alle voorkomende werkzaamheden, behalve marketingplannen of grote financiële plannen
  • onbeperkt telefonisch overleg
  • exclusief reiskosten à € 0,35 per kilometer via Google Maps
  • betaling per maand € 200,00
  • overeenkomst voor minimaal zes maanden

Bel ons voor de tarieven!

Personeel (of niet)

Iedere ondernemer die groei doormaakt met zijn of haar bedrijf komt op het moment dat er keuzes gemaakt moeten worden: neem ik mensen in dienst of ga ik mensen inhuren voor projecten?

Soms is de keuze simpel te maken op basis van de financiële resultaten of op basis van hoeveel werk je als ondernemer zelf nog kunt afhandelen. Meestal is het goed om dit goed te bespreken met een specialist. Want in beide gevallen moet je zaken goed bespreken en vastleggen.

Neem je mensen in dienst, zorg dan voor een goed beleid: zorg ervoor dat je de arbeidsovereenkomsten goed opstelt, de einddatum in de gaten houdt in verband met de wettelijke verplichtingen en je voortdurend bezig blijft met monitoren van de prestaties van de werknemer.

Vaak wordt hier te licht over gedacht. Het voeren van beoordelings- en functioneringsgesprekken is een ‘must’ om een dossier op te bouwen. Maar ook de afhandeling van de salariëring is belangrijk. Doe je dat zelf of besteed je dat uit?

Maar ook inhuren is een optie. Leg dan de werkzaamheden goed vast. Omschrijf ze goed en plan ook overlegmomenten in. Voorkom dat je met je ingehuurde specialist tegen onduidelijkheden aanloopt, met bijkomende kosten of (zelfs) rechtszaken.

Ook kunnen we helpen bij een efficiency-onderzoek bij de onderneming. Werkt iedereen op de juiste plaats en voeren ze voldoende werk uit? Door het opzetten van een organigram en het uitvoeren van een multimomentopname kunnen werkzaamheden gebudgetteerd worden. Het kunnen opzetten van een goed planningssysteem is dan ook een belangrijk onderdeel.

Wanneer het om personeel gaat, betreft het altijd maatwerk. Neem contact op met ons voor een goed gesprek en een passende offerte!

Mediation

Bij conflicten binnen het bedrijf of tussen andere partijen kan het handig zijn om een rechtsgang te voorkomen. Een mediator kan daarbij erg goed helpen.

Hij heeft persoonlijke gesprekken met alle partijen en gaat vervolgens aan de slag met beide partijen om te kijken welke oplossing het beste is. 

De mediator heeft zich voordat de gesprekken plaatsvinden al ingelezen in de problematiek van het bedrijf en/of daarover al met leidinggevenden of andere medewerkers gesproken. Vervolgens vindt eerst separaat een gesprek plaats met de medewerkers met een conflict, waarna er gezamenlijke gesprekken gevoerd worden.

Omdat beide partijen (na een akkoord) de overeenkomst ondertekenen is deze juridisch bindend.

Bel ons voor de tarieven!

Marketing

Als bedrijf wil je graag weten hoe jij het met je bedrijf doet ten opzichte van je concurrenten. Er wordt gekeken naar jouw markt en welke trends en ontwikkelingen er spelen. Wij noemen dat brancheanalyse. We maken een rapport met welke mogelijkheden er liggen voor jouw bedrijf en hoe je veranderingen kunt aanbrengen.

We kunnen ook kijken hoe jouw (specifieke) concurrent het doet en vanuit die visie een strategisch plan schrijven. Je weet dan waar jouw kansen liggen en kunt die gaan benutten. Dat heet dan een concurrentie-analyse.

Wil je over één concurrent weten wie daar de scepter zwaait, hoe ze er financieel voorstaan (dat kan alleen als het een BV is) en welke zaken ze verspreiden of verspreid hebben in de media? Vraag dan een bedrijfsprofiel aan!

Wil je een frisse blik op je website? Wil je weten wat de experts vinden van jouw sociale media? Wij maken een analyse en geven advies! Je vindt het onder ­communicatie-analyse­.

Bekijk onze tarieven voor marketing.

Businessplannen

De meeste kredietverstrekkers vragen bij het starten van een bedrijf om een businessplan, wat we ook wel (gewoon) ondernemersplan noemen. Zo’n plan is de leidraad of ze een lening willen verstrekken of niet. Maar ook als je wilt uitbreiden, wilt verbouwen of een tweede vestiging wilt openen, is het goed om een businessplan te schrijven.

Als je handig genoeg bent, dan kun je dat prima zelf. Hulp aan Ondernemers biedt een aantal mogelijkheden om aan de slag te gaan met je businessplan.

Heb je een plan geschreven en wil je dat een coach er met de ogen van een kredietverstrekker naar kijkt: laat je plan dan één keer checken. Dat gebeurt digitaal. Wil je een gesprek (op welk moment in het proces dan ook) en twee keer een digitale check: kies dan voor de twee keer checken-optie.

Heb je moeite om met de begrotingen om te gaan (investeringsbegroting, financieringsbegroting, exploitatiebegroting), dan kun je dat aan ons uitbesteden. We noemen dat het cijferplan. Jij schrijft dan het plan, we checken het twee keer en je komt langs voor één gesprek.

Wil je het hele businessplan uitbesteden. Ook dat kan natuurlijk. Je komt dan twee keer langs en wij schrijven het hele plan. We spreken dan over het businessplan compleet.

Nieuw is dat je het businessplan kunt schrijven en via skype of what’s app contact hebt met een coach. Je krijgt een digitaal programma en gaat daarmee, op afstand samen met je coach aan de slag. Een mooi plan via het online businessplan.

Het kan best zijn dat je problemen hebt gehad, waardoor je bedrijf niet meer functioneerde en je een doorstart wilt maken. Je weet dan zeker wat je wilt en krijgt van ons direct steun voor je businessplan en een stuk marketing. Maak dan gebruik van het doorstartplan.

Bekijk onze tarieven voor het opstellen van businessplannen.

Bedrijfsanalyse

Soms is het verstandig om je bedrijf even ‘tegen het licht’ te laten houden. Hulp aan Ondernemers biedt die mogelijkheid.

Wij kunnen dat op verschillende manieren doen. Wij doen dat ‘op afstand’ nadat wij digitale gegevens hebben ontvangen en spreken dan van globale volledigheid of komen bij uw bedrijf op bezoek, voeren daar gesprekken en kijken of het bedrijf levensvatbaar is. We noemen dit ook wel bedrijfsherstel.

Je ontvangt altijd een rapportage. We kunnen vervolgens, aan de hand van onze rapportage, kijken of we een marketingplan gaan uitvoeren of dat één of meerdere vormen van coaching wellicht noodzakelijk is. Gebruik van één van deze methoden is verfrissend om jouw bedrijf te analyseren!

Bekijk onze tarieven voor het uitvoeren van een bedrijfsanalyse.

Ondersteuning bij omzetting rechtsvorm

Wij maken snel relevante documenten om jou te begeleiden naar een andere rechtsvorm. Zo kunnen we helpen als je je eenmanszaak omzet naar een Vennootschap onder Firma als man-vrouwfirma of met een compagnon.
Wil je een Besloten Vennootschap oprichten? Ook dan zijn er meerdere opties.

Het verstandigste is om hierover een gesprek te voeren met één van onze adviseurs. Wij kunnen veel gegevens aanleveren aan een notaris, die de akte tot het oprichten van een BV laat passeren. Het aanleveren van standaard statuten is zonder meerprijs.

Bij het oprichten van een VoF of een BV (of andersom) is het vaak noodzakelijk om ‘af te rekenen’ met de Belastingdienst of met een ex-compagnon of bestuurder. Daarom is het noodzakelijk dat er eindafrekeningen worden opgesteld die beschikbaar komen voor de Belastingdienst. Als een kredietverstrekker vraagt om een jaarrekening kan deze door ons opgesteld worden.

Vaak is het verstandig om een inventarislijst op te laten stellen als er in een andere rechtsvorm wordt gestart. Wanneer de gegevens uit de boekhoudkundige rapporten niet worden overgenomen of incompleet zijn, kan het noodzakelijk zijn om een visuele opname te doen en deze toe te voegen aan de overeenkomst.

In een aantal gevallen kan het noodzakelijk zijn dat een overeenkomst door een jurist of advocaat wordt opgesteld. Binnen ons netwerk kunnen wij beiden voor u regelen.

Bekijk onze tarieven voor ondersteuning bij het omzetten van rechtsvormen.

Hulp aan VvE’s en verenigingen

Het is steeds moeilijker om bestuurders te vinden voor Verenigingen van Eigenaars, clubs en verenigingen. Hulp aan Ondernemers kan hier de helpende hand bieden.
Wij kunnen hulp bieden op het gebied van:

  • Levering van bestuurders;
  • Leveren van bestuurswerkzaamheden;
  • Het voeren van de boekhouding en de facturering;
  • Het opstellen van begrotingen: het MeerJarenOnderhoudsPlan en budgetten;
  • Het opstellen van jaarrekeningen;
  • Het opstellen van marketingplannen;
  • Het ondersteunen op het gebied van de (social) media.

Het betreft hier altijd maatwerk. We lichten dit graag in een persoonlijk gesprek toe.

Website en Social Media

Niets is zo prettig als je website goed draait, je er de juiste informatie op vindt en je er geen omkijken naar hebt. Ook daarbij kan Hulp aan Ondernemers helpen.

Wij laten websites bouwen. ‘Kaal’ of met de mogelijkheid van klanten of leden om in te loggen, mee te doen, reacties te plaatsen of zelfs een webshop! Natuurlijk is dit maatwerk. We noemen daarom op onze prijzenpagina alleen de standaardprijzen voor standaard websites. In veel gevallen is een website met allerlei toeters en bellen nergens voor nodig! Een website moet ‘gewoon’ functioneel zijn!

Het wordt nog altijd onderschat hoe groot de impact van Facebook, Pinterest en andere social media is. Hier wordt zoveel informatie geboden dat het onverstandig is er niets mee te doen!

De wereld zit vol met bedrijven en bedrijfjes die willen helpen, maar luisteren ze wel naar jouw wens? Wij wel.

Bel ons voor de tarieven! Deze zijn custom-made!

Autolease Hulp aan Ondernemers

AutoLease Support ondersteunt de ondernemer bij de keuze voor een leaseauto. Het scherpste leasetarief? Wij garanderen die, zonder dat de gebruiker eindeloos hoeft te zoeken of te vergelijken.

AutoLease Support werkt samen met 25 zeer betrouwbare leasemaatschappijen en tientallen autobedrijven, waardoor je als klant altijd profiteert van het voordeligste tarief voor een nieuw of gebruikte (bestel)auto. Onze support omvat advies en ondersteuning vanaf de aanvraag tot aan de aflevering van de leaseauto en het beheren van wagenparken.

Lees meer over de voordelen van AutoLease Support.