Helaas komt het voor dat je administratie niet op orde is. Je hebt het druk en denkt: die administratie komt wel. Maar dan blijft het druk en de administratie stapelt zich op. Je hebt dan iemand nodig die het voor je kan inboeken en je weer overzicht geeft. Hulp aan Ondernemers biedt die mogelijkheid!
Het kan helaas nog een stapje erger: je bent het overzicht helemaal kwijt, je ziet door de bomen het bos niet meer. Waar moet je beginnen? Ook dan bieden wij de helpende hand. In dit hoofdstuk bieden wij de volgende opties:
Budgetcoaching
Wanneer je tijdelijk geen inzicht hebt in je inkomsten en uitgaven, kunnen we daarin weer orde scheppen. Daarmee krijg je weer inzicht in je bedrijf.
Wij brengen alle financiële zaken in kaart en verzorgen een exploitatie-overzicht en een begroting. Een goede uitleg aan jou persoonlijk en/of aan de persoon die het gaat doen zorgt ervoor dat je verder kunt. Na deze stap kun je het beste overstappen op kwartaalcoaching om je niet terug te laten vallen in je oude valkuil.
Rekeningbeheer
Het beheren van je bankrekeningen kan handig zijn om weer grip op de situatie te krijgen. Daarom komen wij maandelijks bij je langs om de financiële zaken weer op orde te brengen.
We helpen bij de opzet van je administratie en werken samen met jou de (eventuele) achterstanden weg. Meestal heb je geen toegang meer tot je rekening en voeren wij alle betalingen voor je uit.
We kunnen het ook doen door ‘op afstand’ met je mee te kijken. Je machtigt ons dan om mee te kijken op je bankrekening en in je admministratieprogramma en we geven telefonisch advies.
Een vorm tussen beide mogelijkheden is er ook.
Er zijn echter ook ondernemers die het fijn vinden dat Hulp aan Ondernemers standaard facturen boekt en (eventueel) betalingen verricht. Ook dat valt onder rekeningbeheer. Het verdient in dit geval aanbeveling dat Hulp aan Ondernemers de volledige administratie uitvoert, dus inclusief aangiften van omzet en inkomsten en – indien noodzakelijk – jaarrekeningen maakt. Voor dit maatwerk kun je ons het beste even bellen of mailen.
Bekijk onze tarieven voor rekeningbeheer.
Bedrijfsadministratie
Veel ondernemers kunnen hun administratie prima zelf doen en weten ook hoe ze gebruik kunnen maken van de toeslagen en de aftrekposten die de Belastingdienst biedt.
Een andere groep ondernemers wil dat graag overlaten aan de expert, of zelfs alles overlaten aan de expert.
Bij Hulp aan Ondernemers bieden wij alle mogelijkheden.
Voor een kennismaking met het administratiekantoor bieden we een gratis intakegesprek aan. Onder het genot van een kopje koffie of glas thee wordt alles uitgelegd. Er kan gekozen worden uit de volgende opties:
Optie 1
Ik doe mijn administratie zelf, maar de jaaraangiften en de jaarrekening laat ik door Hulp aan Ondernemers.
Wij bezoeken je één keer per jaar, je stuurt maandelijks je facturen (bij voorkeur digitaal) aan ons op, je kunt meekijken in ons boekhoudprogramma (met één licentie) naar de cijfers van je bedrijf en de jaaraangiften worden gedaan. Het opstellen van een jaarrekening valt onder optie 5.
Overigens is een jaarrekening niet voor iedere rechtsvorm noodzakelijk. Alleen als een kredietverstrekker erom vraagt en bij B.V.’s is een jaarrekening verplicht.
Bekijk ons tarieven voor bedrijfsadministratie optie 1.
Optie 2
Ik factureer zelf, maar laat het inboeken van alle facturen, de maand- of kwartaalaangifte en de jaaropgaven over aan het administratiekantoor.
Het verschil met optie 1 is dat we je vier keer bezoeken per jaar en ook de kwartaalaangifte Omzetbelasting voor je doen. Als je maandaangifte hebt, geldt er een kleine toeslag.
Bekijk ons tarieven voor bedrijfsadministratie optie 2.
Optie 3
Ik wil de loonadministratie laten uitvoeren door Hulp aan Ondernemers.
In dit geval verrichten wij alle loonheffingen en andere werknemersverzekeringen. Deze optie is altijd een aanvuling op optie 1 of 2.
Bekijk ons tarieven voor bedrijfsadministratie optie 3.
Optie 4
Ik wil mijn administratie laten checken door Hulp aan Ondernemers.
Als je twijfelt over de wijze waarop je de administratie voert of hoe jouw administratiekantoor dat doet, dan kun je ons vragen om hiernaar te kijken. Om hiervoor een prijs te roepen, is erg afhankelijk van de wijze waarop de administratie is gevoerd en hoe deze wordt aangeleverd. Na een blik op de aangeboden administratie kunnen wij een passende offerte opmaken.
Optie 5
Ik heb aanvullende aangiften nodig.
Het kan zijn dat er aanvullende aangiften noodzakelijk zijn, bijvoorbeeld voor je (fiscale) partner of voor een vennoot. Die aangiften vallen niet onder de onder optie 1 of 2 genoemde activiteiten.
Ook een aangifte voor de BV (VPB – vennootschapsbelasting) of een aangifte intracommunautaire prestaties (ICP- leveringen naar – of uit het buitenland) kunnen wij voor je uitvoeren.
Bekijk ons tarieven voor bedrijfsadministratie optie 5.
Optie 6
Ik wil een correctie-aangifte laten uitvoeren.
Als je geen klant bij ons bent, of je hebt zelf je administratie uitgevoerd maar hebt per ongeluk een foutje gemaakt, dan kunnen wij correcties indienen bij de Belastingdienst. Wij analyseren dan uiteraard je administratie en bekijken de mogelijke opties.
Bekijk ons tarieven voor bedrijfsadministratie optie 6.
Optie 7
Mijn administratie is een bende en dient geordend te worden.
Door allerlei omstandigheden is het helemaal misgelopen met je administratie. En nu zitten er schuldeisers op je nek die geld eisen. Of je denkt geld tegoed te hebben van een klant maar je weet het niet zeker…
Dan is het tijd om je administratie ‘op te schonen’ en met een schone lei te beginnen. Dat is een flinke klus, maar we doen het graag. Na het opschonen van je administratie wordt deze weer aan jou overgedragen of je kiest voor één van de andere opties om alles onder controle te houden.
Bekijk ons tarieven voor bedrijfsadministratie optie 7.